Call Us (800) 995-5003 We're available 7 days a week

NAL Movers Tulsa

(4.3 out of 5 / 20 reviews)

Tulsa, OK / Moving services within 50 miles

Booked 114 times through HireAHelper

20 Verified Customer Reviews

Open Today - 7:00 AM - 9:00 PM

Tulsa, OK / Moving services within 50 miles

Booked 114 times through HireAHelper

20 Verified Customer Reviews

Open Today - 7:00 AM - 9:00 PM

About Us

We are an A+ rated business with the BBB. We have 4.5 stars on Google, Angie's List, Yahoo and Yelp. So if you need moving labor, need to move, don't want to use expensive moving services, just need some helpers, then count on us! Labor is based on availability. When booking with us, the movers will arrive during two time windows based on your selection: (1) Movers will arrive between 8-11 am to start your move or (2) Movers will arrive between 12-3 pm to start your move (please note these are arrival windows, not the window in which your move is completed). Please do not book with us if you have a specific time you need movers arrive that will not work with the above listed options. Special requests can be made for jobs to start after 5 pm, however a 4 hour minimum is required. Please note that when we assist with loading your vehicles or POD's, no liability is offered after loading is completed as we cannot control what happens to your items when they stop being under our control (not covered for damages under any circumstances). Unless ordered via NAL Movers, furniture blankets and tie downs must be provided by customer. Shrink wrap and tape are often used when loading items into a POD or moving truck for a nominal fee ($21 per roll).

Credentials

Uniformed crews:
I offer uniformed crew members :
Yes
Workers compensation:
Policy number
Available Upon Request
Policy issuer
Compsource Oklahoma
DOT:
MC #
DOT #
1598208
State Lic/Cert Name
121783
State Lic/Cert Number
121783

Reviews

Real Tulsa area customers. Unedited, unfiltered reviews of NAL Movers Tulsa.

4.3
20 reviews
70%
5%
10%
10%
5%

Tammy H

(2) 9/26/2019 Tulsa

One was late about ten mins . Then manager came by started time 12:10 and they seemed a little slow but then manager came helped they got stuff packed . But I know my headboard was cracked and not sure on things in boxes yet . Paid too much 288.00 was way too much will never go thru this site again . They sit down went to there car not even done got the refrigerator to load had to tell them but finished at 1:30 . They took about 10 min break and we have them sodas to drink . Hope things in my boxes aren't broken . Shouldn't be so high if there's things gets broken . Don't even work the full 2 hrs . They were polite .

Mover's response:
Hi Tammy. I'm sorry to hear that you were not happy with the service but I thank you for your feedback. HireAHelper called us to let us know you had requested 2 hours for the price of $288 which you paid them. The movers completed loading in less than that time. Slow typically means we took longer to complete the job than anticipated which was not the case here. The manager that showed up was not part of the 2 man crew. A manager is intended to be mobile and will work from his car taking calls and updating jobs, while inspecting ongoing jobs, but will not necessarily contribute to the physical labor unless he opts to assist. If he did in this case that is likely why the job was completed quicker. In addition, when booking via HireAHelper they asked if you needed any materials to protect your items, blankets, ropes etc and you declined. Many of your items were therefore loaded without the sufficient protection necessary when moving that we would recommend.
- NAL Movers Tulsa

Melissa M

(5) 8/31/2019 Bixby

Really nice guys. Fast and careful.

Mover's response:
Thanks Melissa.
- NAL Movers Tulsa

Lisa C

(2) 8/27/2019 Owasso

They gave me the window of 8:00am-9:00am and didn’t show up until almost 10:00am. I had no communication from them. The only reason I knew they were still coming was because I called them. The movers themselves were the slowest I’ve ever had and did not behave professionally. I would not use this company again.

Mover's response:
Good morning Lisa. We gave you an arrival window of 8-11 am. I have a copy of the job order that was emailed to you and it states the arrival window clearly on that paperwork and I spoke with you personally on the phone. Your job was also booked thru HireAHelper for 2 hours. We did not get to see your job until we arrived. Immediately our crew leader called us to let us know if was not a 2 hour job and we discussed this with you before the job began so that you would not be surprised by a higher bill at the end. You agreed with the assessment of the additional move time and paid us for the additional time. The final move time was what we estimated when we arrived. We did not have to work more than 2 hours but your job would not have been completed in 2 hours. In summary we did arrive on time, and we did complete the 2 hours and the additional time you agreed to at the beginning of the move.
- NAL Movers Tulsa

Charles N

(4) 7/25/2019 Skiatook

They were good, responsible and timely.

Mover's response:
Thank you Charles for supporting MoveThatStuff, a veteran owned company from Tulsa. We appreciate you.
- NAL Movers Tulsa

Patricia W

(5) 7/13/2019 Tulsa

Darryl and his partner were just great. They worked hard and did a fantastic job, finishing in record time! I was very, very pleased with the workers.

Mover's response:
Thank you Patricia. I will share with the crew.
- NAL Movers Tulsa

Al P

(5) 5/28/2019 Tulsa

Our two move-in helpers are wonderful men. They arrived before schedule, had all the equipment available to unload the moving truck and worked diligently until the job was finished. They had to work around the apartment cleaning crew that was inside the apartment which slightly delayed the move in process. They accomplished their job on schedule.

Mover's response:
Thank you for this great feedback.
- NAL Movers Tulsa

VASU/Chandhanaa L

(1) 7/19/2018 Tulsa

They came in almost about 4 hours late. I hired 3 people for 4 hours. Then they took long breaks, were not willing to listen to any requests and very rude. Very disappointing service. We do not recommend them.

Mover's response:
Thank you for the feedback. I checked and we arrived at 3:41 pm and we were supposed to be there by 2:00 pm. So we were 1 hour and 41 minutes late from another move, which is unacceptable and I do apologize for that. I think that your statement that we were 4 hours late is a little off. I also think its important to note that I received two calls from you, one to say the movers were going too fast and one later to say the movers were going too slow. We were also being asked to do things which are not usual for movers, such as disassemble many items which do not require it (the crew leader called to discuss this with me and I agree that he was following protocols and your requests were not in line with normal move practices). The movers were initially concerned that your requests would put the move over time so they were trying to work quickly, and then worked slower because I asked them to after speaking with you. The crew leader on your move has been providing moving services for several years and is very knowledgeable. I have spoken to him and we regret that things were not to your satisfaction but I do feel the movers were following their training. In the end the move was completed as you requested, within the 4 hours you had requested, without any damages. And you will be receiving a $126 refund for our tardiness. Again, my sincerest apologies for that.
- NAL Movers Tulsa

Sadie H

(5) 6/29/2018 Tulsa

Highly recommend!! Two males called 45 minutes before they arrived. Showed up on time and did a very efficient job. I didn’t have any packing materials but they patiently waited while I got some loading my trailer in a timely fashion. They were very nice and polite. I would definitely use them again!! Great work!!

Mover's response:
Thank you. I'll see who the crew was for your move and let them know of your feedback, and provide them a little reward for their efforts. Thanks again for using our service.
- NAL Movers Tulsa

Phillip D

(3) 5/10/2018 Owasso

They did arrive late but did call to let me know. I believe that the guys still put their start time at 9:00 am even thought they did not arrive until 9:25 am. The guy said at 11:00 am that the 2 hours I contracted them for was up. We were not complete so he called his boss to see if they could stay an additional hour if needed. We finished in 30 minutes so I had to write them a check for the additional time. So all in all I really am not happy with this service and feel I was cheated out of time and paid additional dollars. Thanks

Mover's response:
Hello Sir. I checked your job details this morning. We have the crew starting the job at 9:23 am. We have an arrival window of 8-10 am for your job. It states that on our profile page here on HireAHelper that all morning jobs have an 8-10 arrival window and we advise customers of this time when we call to confirm. This would mean that in fact we were on time for your move. We also have GPS trackers on our vehicles to see where trucks are at and what time they arrive. Our crew arrived at 09:21 am and marked start on their job as 9:23 am. They completed your job at 11:30 am. If you have any additional feedback or questions please don't hesitate to call us. We would love to hear from you.
- NAL Movers Tulsa

Barbara K

(5) 4/30/2018 Catoosa

Did a great job!!

Mover's response:
Thank you!
- NAL Movers Tulsa

Service Area

We handle moves within 50 miles of 1566 N 166th E Ave, Tulsa, OK 74116.

Policies

Same Day Moves

We don't accept same day requests.

Next Day Moves

We accept next day requests at our normal rates.

Refunding Unused Time

We do not refund for any unused time.

Extra Hours

We can always stay at least 1 hour over the prebooked time.

Moving Equipment

Furniture dolly:
upon request, no fee
Hand tools for assembly:
always included, no fee
Hand truck:
always included, no fee
Plastic wrap:
Per 1500ft roll [$25.00/ea.]
Rope:
Up tp 10 tie downs [$25.00/ea.]

Hours

Sunday: (not available)
Monday: 7:00 AM - 9:00 PM
Tuesday: 7:00 AM - 9:00 PM
Wednesday: 7:00 AM - 9:00 PM
Thursday: 7:00 AM - 9:00 PM
Friday: 7:00 AM - 9:00 PM
Saturday: 7:00 AM - 9:00 PM
Hourly Price
$109/hr
for 2 movers after 2 hr min
Book Now
What type of help do you need?
(not sure what you need?)